Kunden förbinder sig genom sin beställning till gällande leverans- och avtalsvillkor.

Dessa leverans- och avtalsvillkor gäller från 1.12.2021.

Webbutik

Cuvitex.com

Savitie 12

33430 Ylöjärvi

www.cuvitex.com

FO-3178101-4

Kundtjänstens telefonnummer:

+358 50 321 2720

Kundtjänstens e-postadress:

info@cuvitex.com

Kundtjänstens öppettider:

Måndag till fredag kl. 8.00–18.00

1. Allmänna villkor

För denna WellSmell.se -webbplats ansvarar Cuvitex.com / Indoor Health Master Team Oy (FO-3178101-4). De leverans- och avtalsvillkor som anges här tillämpas på affärsförbindelsen mellan webbutiken Cuvitex.com och dess kunder. Webbutiken Cuvitex.com har rätt att uppdatera dessa leverans- och avtalsvillkor utan att anmäla om det på förhand, så läs våra leverans- och avtalsvillkor varje gång innan du beställer produkter i webbutiken. Vi förbehåller oss rätten att annullera köpet eller ändra priserna om den beställda produkten eller dess pris inte motsvarar det verkliga marknadspriset beroende på exempelvis ett tekniskt fel eller mänskligt misstag.

Cuvitex.com ansvarar inte för en skada som uppstått på grund av oöverkomligt hinder (force majeure). Ett oöverkomligt hinder är en oförutsedd händelse eller förändrad omständighet, som ligger utanför företagets kontroll. Cuvitex.com är skyldig att utan dröjsmål meddela kunden om oöverkomliga hinder.

2. Kunduppgifter och datasekretess

Cuvitex.com följer lagstiftningen i Finland och EU i fråga om konsumenthandel, marknadsföring och reklam.

Kunden är skyldig att i samband med sin beställning uppge sina kontaktuppgifter, som i fråga om konsumentkunder omfattar åtminstone namn, adress och telefonnummer samt e-postadress.

De uppgifter som kunderna lämnar i samband med beställningen sparas i Cuvitex.coms kundregister, där de hanteras konfidentiellt. Kunduppgifterna används för upprätthållande av kundrelationen. Cuvitex.com överlåter inte insamlad kundinformation vidare till tredje part.

En dataskyddsbeskrivning som uppgjorts i enlighet med dataskyddsförordningen finns på adressen Cuvitex.com. Kunden kan kontrollera uppgifter om sig själv genom att kontakta Cuvitex.coms kundtjänst eller genom att mejla adressen info@cuvitex.com. Dataskyddsbeskrivningen kan läsas här.

Vi använder kakor (cookies) på vår webbplats. Med hjälp av dem kan vi analysera och utveckla webbplatsens funktioner och innehåll. En kaka är en liten textfil som sänds till användarens dator och bevaras där. Kakorna skadar inte din dator eller dina filer. I de flesta webbläsare kan användaren hantera kakor, t.ex. genom att stänga av användningen av kakor helt och hållet eller genom att godkänna varje kaka separat och genom att radera sparade kakor från hårdskivan. Vi samlar information om bl.a. antalet besökare på vår webbplats, populärt innehåll och styrning till webbplatsen med hjälp av Google Analytics analysverktyg. Med hjälp av kakor sparar tjänsten information om ditt besök, exempelvis tidpunkten för besöket, vilka sidor du besökt, hur länge du varit på sidan samt IP-adress och operativsystem för den enhet du använt vid besöket. Kakor kan också användas för att erbjuda kunden mer personifierade produktrekommendationer.

3. Priser och kostnader

Förändringar som vi inte kan påverka, som råvarupriser, valutakurser eller ändrad mervärdesskatt kan höja varupriserna och andra kostnader. I alla priser ingår 24 % mervärdesskatt men inte leveranskostnader. Vid förändringar som vi inte kan påverka men som påverkar en varas pris förbehåller vi oss rätten att ändra priserna och leveranskostnaderna med motsvarande summa.

Om en vara på webbplatsen Cuvitex.com har ett uppenbart felaktigt pris på grund av ett tekniskt fel eller mänskligt misstag säljs varan inte till detta betydligt förmånligare pris om man kan anta att kunden borde ha insett felet.

4. Leverans och leveranskostnader

Beställningens leveranstid bestäms av varornas leveranstider samt det valda leveranssättet. Vanligen behandlas beställningen första vardagen efter att beställningen inkommit och leveranstiden bestäms enligt om den beställda varan finns i lager i Finland eller hos tillverkaren. De angivna leveranstiderna har uppskattats utifrån de uppgifter vi fått av logistikbolagen och tillverkarna. Kunden ser en uppskattad leveranstid i samband med beställningen.

Kunden får ett bekräftelsemejl på sin beställning. När vi har hanterat beställningen får kunden en leveransbekräftelse och en spårningskod för försändelsen per e-post. Kunden ansvarar för att kontaktuppgifterna i beställningen är korrekta.

Cuvitex.com säljer sina produkter på internet. Webbutiken Cuvitex.com kan sälja enskilda produkter till outletpris. Outletprodukter är vanligen retur- eller demonstrationsvaror.

Om en beställd vara är slut i lagret i Finland eller hos tillverkaren kontaktar vi kunden personligen.

Leveranskostnaderna inkluderar frakt- och förpackningskostnader för försändelser till Finland eller andra EU-länder. Leveranskostnaderna varierar beroende på vilket leveranssätt man väljer och de läggs automatiskt till slutsumman för beställningen.

5. Betalning

Visma Pay (Visma Payments Oy, (FO-nummer 2486559-4) är en betalningsförmedlare för e-handel. Visma Payments Oy är en betalningsförmedlare auktoriserad av Finansinspektionen. Betalningsprocessen sker i Visma Pays onlinetjänst. All information utbyts över säkra anslutningar.

Transaktionen skapas mellan e-handelskunden och e-handeln. Webbutiken ansvarar för alla åtaganden relaterade till butiken.

Läs mer om Visma Pay: https://www.visma.fi/vismapay/

6. Betalningsmetoder

Med Visma Pay kan du betala din beställning med ett internetbankkonto, en plånbok, ett betalkort (kredit/debet), en faktura eller en delbetalning. Följande betalningsmetoder stöds: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Jousto, Fellow Lasku, Fellow Yrityslasku, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debet-, Visa Electron-, MasterCard- och Debet MasterCard betalkort.

MobilePay: Du kan betala med din MobilePay-plånbok om du har tillåtit onlinebetalningar i inställningarna för MobilePay-applikationen. Betalning via MobilePay sker direkt från betalkortet kopplat till MobilePay. Om debiteringen från betalkortet misslyckas, kan MobilePay inte användas i webbutiken.

Pivo: Villkor för Pivo finns här: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto faktura och delbetalning är en finsk tjänst för att göra inköp snabbt och säkert. Jousto är till för privatpersoner som har sin ekonomi i balans. Med Jousto får du 30 dagars tid att betala utan ränta eller kostnader. Efter att du har fått en faktura kan du välja att betala den på en gång eller i delar. Du kan betala vårt köp i upp till 36 delar, från 9,90 eur/månad. Kostnader för Jousto delbetalning är 3,90 eur/månad och 19,90 % ränta. Med Jousto kan du betala inköp från 30 till 3000 eur. Aurajoki Nordic Oy ger krediten. Läs mer från www.jousto.com.

Visma Pay- betaltjänstens kontaktuppgifter

Visma Payments Oy (FO-nummer 2486559-4)

E-post: helpdesk@vismapay.com

Telefon: +358 9 315 42 037 (vardagar 8-16)

Adress: Brahenkatu 4, 53100 Villmanstrand, Finland

7. Paket som inte avhämtas

För försändelser som inte avhämtas inom utsatt tid debiterar vi de verkliga leverans-, retur- och hanteringskostnader som uppstått på grund av returneringen.

8. Returnering och bytesrätt

Alla varor har i enlighet med konsumentskyddslagen 14 dygns bytes- och returrätt för oöppnade, oanvända och säljbara varor. En skriftlig returanmälan ska göras till adressen info@cuvitex.com senast inom 14 dagar efter att varan mottagits eller avtalet ingåtts.

Varor som returneras bör packas omsorgsfullt.

Returnering eller byte av vara betalas av kunden. Om returneringen är en reklamation eller om du har fått fel vara debiteras inga retur- eller leveranskostnader. Kontakta i sådana fall vår kundtjänst.

Varorna bör vara i originalskick, produktetiketterna ska sitta kvar och produkterna bör returneras i originalförpackning. Varan ska sändas tillbaka med en spårningskod, så att paketet kan spåras ifall det försvinner. Cuvitex.com ansvarar för försändelsen tills kunden hämtar paketet på posten och kunden ansvarar för paketet tills paketet anländer till Cuvitex.coms lokaler.

Varureturer sänds till adressen:

Kundretur

Cuvitex.com

Savitie 12

33430 Ylöjärvi

Tfn +358 50 321 2720

9. Transportskador

Ta inte emot en leverans om förpackningen har blivit skadat. Om du mottagit en skadad förpackning, ta bilder av skadorna på förpackningen. Granska varan när du har packat upp den för att upptäcka eventuella skador. Kontakta vår kundtjänst så fort som möjligt. Vi önskar att du när du meddelar om en skada sänder e-post och bilder på förpackningarna och de skadade varorna ur olika vinklar.

10. Återbetalning

Återbetalning av en vara i samband med reklamation eller returnering sker med samma betalningssätt som användes vid beställningen.

Vi återbetalar summan för varorna till kunden inom några vardagar efter att paketet har kommit till våra lokaler. Återbetalning via betalningsförmedlare tar ungefär 7 bankdagar.

11. Reklamation

Om kunden får en felaktig vara, en vara saknas eller kunden har fått fel vara bör kunden omedelbart meddela om felet inom 14 dygn efter mottagandet. Reklamationer sänds till adressen info@cuvitex.com. Reklamationer behandlas endast skriftligt.

Reklamationsmeddelandet bör innehålla beställningsnummer och beställarens namn. När reklamationen har behandlats kontaktar vi kunden. Varje reklamation behandlas som ett separat fall.

Om du behöver mer hjälp, kontakta vår kundtjänst.

Om en konsument har problem med en vara eller tjänst som köpts via internet och problemet inte kan lösas med företaget som sålt varan kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) för avgörande eller via Europeiska kommissionens webbplats http://ec.europa.eu/odr . Innan ärendet hänskjuts till konsumenttvistenämnden för behandling bör konsumenten kontakta konsumentrådgivningen (www.konsumentrådgivning.fi). Ytterligare uppgifter finns på Konkurrens- och konsumentverkets webbplats www.kkv.fi/sv/.

Eventuella tvister gällande avtal mellan Cuvitex.com och kunden prövas i Birkalands tingsrätt om parterna inte kan enas på annat sätt.

12. Kundbetjäning

Vårt mål är att svara på kundernas frågor via mejl inom 24 timmar från mottagandet av frågan. Tidsrymden gäller på vardagar och frågor som gäller beställningar. Behandlingstiden kan vara längre i vissa kundtjänstfrågor, som reklamationer, transportfrågor osv.

13. Force majeure

Cuvitex.com ansvarar inte för fördröjningar som beror på oöverkomligt hinder, ej heller för indirekt olägenhet på grund av felaktigheter i produktens skick eller fördröjd leverans.

Som oöverkomligt hinder anses bl.a. myndighetsåtgärder, stiftad eller ändrad lag, arbetsmarknadstvist, blockad, eldsvåda, översvämning, sabotage eller någon annan olycka som orsakar stor olägenhet eller myndighetsbeslut som påverkar marknaden och produkter negativt, t.ex. restriktioner, varningstexter, försäljningsförbud, onormal marknadssituation osv.